aaiko
“Aaiko flirt duidelijk met high fashion”
Waar de naam Aaiko een Japanse oorsprong doet vermoeden liggen de roots van dit jonge label gewoon in Amsterdam. Daar werkt eigenaresse en hoofdontwerpster Pauline Brakenhoff sinds eind 2005 aan haar eigen label.
Als medeeigenaresse van een bedrijf dat verschillende modemerken importeert kreeg Pauline haarfijn in de gaten wat er miste binnen bestaande collecties. Tel daar bij op een grote passie voor mode die er al van jongs af aan in zat en de geboorte van haar eigen label Aaiko was daar.
Pauline omschrijft Aaiko als “een creatief label met ’n designerstouch.“ Het merk speelt in op de vraag naar kwalitatief hoogwaardige kleding en is bedoeld voor de jonge eigenzinnige en modebewuste vrouw. De kleding heeft iets onvoorspelbaars, een twist. De details zijn doordacht en de stoffen gevarieerd.
En de naam? Die vindt inderdaad zijn oorsprong in Japan, waar het met de betekenissen “sterk”en “geliefd” een populaire meisjesnaam is. Geliefd bij de drager, dat wil Aaiko zijn en met 160 verkooppunten in Nederland en een goede vertegenwoordiging in 12 landen wereldwijd zit dat inmiddels wel goed!