Tommy Hilfiger is een van 's werelds bekendste, toonaangevende lifestyle-merken, die Classic American Cool-designproducten van hoge kwaliteit aanbieden aan klanten over de hele wereld; dat unieke ontwerp dat de traditionele Amerikaanse stijl een nieuw perspectief geeft. De unieke filosofie van Tommy Hilfigers is de basis waarop het merk de afgelopen 25 jaar wereldwijd is gegroeid.
Sinds 1985 is de Tommy Hilfiger Group uitgegroeid tot een onderneming van $ 1,9 miljard met een wereldwijde retailwaarde van € 3 miljard aan netto-omzet; Het merk biedt een breed scala aan hoogwaardige productlijnen, waaronder heren-, dames- en kinderkleding, sportkleding, jeans en een verscheidenheid aan gelicentieerde producten, zoals accessoires, parfums en woninginrichting.
Onder leiding van een ervaren managementbedrijf verkoopt het zijn kernmerken Tommy Hilfiger, Hilfiger Denim en Karl Lagerfeld via een zorgvuldig geselecteerd, wereldwijd distributienetwerk.
Onder leiding van oprichter Tommy Hilfiger en CEO Fred Gehring is het merk vertegenwoordigd in toonaangevende warenhuizen en speciaalzaken, evenals in een groeiend netwerk van eigen winkels. De producten van het bedrijf worden verkocht in ongeveer 1.000 winkels in meer dan 65 landen in Noord-Amerika, Europa, Midden- en Zuid-Amerika, Japan en Azië.
Sinds de introductie van de eerste herencollectie in 1985 heeft Tommy Hilfiger zijn expressieve ontwerpen gestaag uitgebreid. In 1996 maakte de presentatie van de eerste damescollectie hem tot een van de weinige herenontwerpers die ook succesvol zijn in het vrouwensegment. De unieke productvariatie van het groeiende merk trekt steeds nieuwe "Classic American Cool" -klanten met verschillende achtergronden en nationaliteiten.