EEN EMBLEMATISCH MERK
De favoriete onderneming van liefhebbers van het comfort van zuivere katoen van 0 tot 924 maanden. De emblematische merknaam van de onderbroekjes en T-shirts is de referentie bij uitstek geworden van een stijl over de generaties heen, voor baby, kind en volwassene, over heel de wereld.
Haar mooie stoffen met een ongekende zachtheid en haar onberispelijke snit overleven de opeenvolgende seizoenen. De sereniteit van deze basismode weerstaat de strubbelingen van de tijd. Een merk met respect voor ieder individu en zijn omgeving. Ze vergezelt ons tijdens de hoogtepunten van het leven en herinnert ons aan dat deel van de kindertijd dat aan ieder van ons toegelaten heeft te groeien tot aan de volwassen leeftijd.
EEN FRANS VERHAAL
Creativiteit zit in de genen van het Franse merk. Opgericht door Pierre Valton in 1893, sedert dan gevestigd in Troyes, overgenomen door de groep Yves Rocher in 1988 is ze niet opgehouden met het uitvinden van een tijdloze mode, met perfecte pasvorm en comfortabel voor groot en klein.
Vanwaar de naam Petit Bateau (Bootje)? Hij is eenvoudigweg geïnspireerd op het aftelrijmpje “Mama, hebben de bootjes die op het water varen benen?”. De vader van het onhandige zangertje had het idee de broekspijpen af te knippen van de lange broek die zo het eerste korte katoenen broekje voor het kind werd, met het gekende succes. Van bij het begin maakt humor deel uit van de kernwaarden van het merk.
EEN MILIEUVRIENDELIJKE ONDERNEMING
Het Franse merk maakt steeds zijn prototypes en een deel van zijn meest technologische producten in de fabriek van Troyes, zoals van bij het begin. Het fabriceert eveneens 90% van zijn producten in de geïntegreerde fabrieken van Troyes, evenals in Marokko en Tunesië. De onderkleding en de nachtkledij dragen het label Oeko-Tex, een van de meest veeleisende labels ter wereld. Het waarborgt dat het perfect onschadelijk is voor de huid. De onderneming verbindt er zich dag na dag toe zich in te zetten voor een duurzame ontwikkeling in alle fabricagefasen. Ze probeert het milieu te beschermen.
Water- en energiebesparing, niet giftige verven, biologisch afbreekbare verpakkingen, alles werd ontworpen om te proberen onze planeet minder te vervuilen. Petit Bateau, de referentieonderneming voor kinderkleding, besteedt bijzonder veel aandacht aan de staat waarin ze de Aarde zal achterlaten.
PETIT BATEAU IN DE RECLAME
Het is een van de zeldzame Franse merken die over heel de wereld gekend is. Het was een van de eerste om reclame te maken vanaf 1920. Marinette, een verzonnen strippersonage, vertegenwoordigde de onderneming gedurende dertig jaar met veel humor.
Bij Petit Bateau, het referentiemerk voor kinderen, stonden vooral energie, creativiteit en hun vrijheid steeds vooraan.
De opeenvolgende slogans hebben deze filosofie steeds in de schijnwerpers gezet. “De kindertijd beleven in Petit Bateau” in 1987, « Bovenkleding net zo mooi als de onderkleding» in 1993, “Waarom kleding ontwerpen waarin men niet mag spelen?”
in 2002. Daarna “Ook voor volwassenen” in 2004, wanneer Petit Bateau zich tot de grote mensen richt door de zachtheid van de kinderwereld op te roepen. Ten slotte, “Pour toujours”, de laatste reclamecampagne en 2009, neemt de natuurlijke uitdrukking van mensen van alle generaties die poseren voor de camera. Door hun leeftijd in maanden te vermelden, herinnert Petit Bateau eraan dat in ieder van ons een deel van zijn kindertijd leeft die geholpen heeft bij het opbouwen van zijn persoonlijkheid als volwassene.
DE INNOVATIE, EEN FABRIEKSMERK
HET KORTE BROEKJE
Indertijd droegen de kinderen lange wollen onderbroeken die oncomfortabel en weinig hygiënisch waren. Een schaar volstond om in 1918 de korte broek uit te vinden. Ze werd geproduceerd uit katoen, was wasbaar en onverslijtbaar.