PARAJUMPERS
Het merk
Een ontmoeting met een actief lid van het 210 Rescue Squadron in een fameuze bar in Anchorage, Alaska leverde inspiratie voor Massimo Rossetti's nieuwste creatie: Parajumpers. Het resultaat is een uiterst innovatieve collectie voor bovenkleding, ontworpen om in eerste instantie functioneel te zijn met technologisch geavanceerde componenten.
Duurzame nylon voorzien van een uitneembare veer-gevoerde voering en een capuchon afgezet met bont. De kraag sluit af met een haak die word gebruikt in het parachutespringen. Aan de voorzijde ligt een grote multi-cargo zak met ritssluiting met daarin nog eens drie zakken, ontworpen voor het dragen van accessoires, zoals iPods, GPS-apparaten, mobiele telefoons, etc.
Het innovatieve, eenvoudige maar markante design uit de Parajumpers collectie hangt in de behaardste winkels - van Fred Segal in Los Angeles of Bloomingdale's in New York en opnieuw in Parijs, Brussel, Tokio, Monaco, Berlijn, Amsterdam, enz.
"De mannen van het 210th Rescue Squadron, gevestigd in Anchorage, Alaska, zijn ongewapend en hoog opgeleid voor extreme reddingen en bergingen in de wildste, meest afgelegen en vijandige hoeken van de wereld. Of het een schip is, die stuurloos op zee verdwaald, rots-klimmers die boven op een 4000-meter hoge berg zitten, of onderzeeërs gezonken op onvoorstelbare diepten, in al deze situaties zijn deze mannen geroepen om in te grijpen. Zij zijn de PJs - kort voor PARAJUMPERS. Stoer en moedig zijn ze beter opgeleid dan andere militaire korpsen, maar het meest belangrijke is dat ze hun vaardigheden en technieken alleen gebruiken om levens te redden, niet om deze te gaan vernietigen. Hun motto is: "opdat anderen mogen leven".
Gobi ... Denali ... Kodiak ... Dit zijn de namen van de legendarische missies van deze helden, aan wie Parajumpers hun jassen toewijden. "